نوشته شده توسط : alihojat

سونوگرافی سینه و روش های انجام آن

تصویربرداری با سونوگرافی سینه یک آزمایش پزشکی غیر تهاجمی است که به پزشکان در تشخیص و درمان بیماری های سینه کمک می کند. سونوگرافی داپلر یک روش سونوگرافی ویژه است که حرکت مواد در بدن را بررسی می کند. این سونوگرافی اجازه می دهد تا پزشک جریان خون را از طریق شریان ها و رگ های بدن مشاهده و ارزیابی کند. سونوگرافی سینه تصویری از ساختارهای داخلی سینه را تولید می کند. در طول معاینه سونوگرافی سینه، پزشک در حال انجام آزمایش ممکن است از روشهای داپلر برای ارزیابی جریان خون یا عدم وجود جریان در هر توده سینه استفاده کند. در بعضی موارد، این کار ممکن است اطلاعات بیشتری درباره علت توده ارائه دهد.

دلایل انجام سونوگرافی سینه

سونوگرافی زمانی انجام می شود که فرد در سینه خود توده ای را حس کند که بتوان با دست آن را لمس کرد. پزشک برای تشخیص بهتر از سونوگرافی استفاده می کند. هر گاه نتوان از ماموگرافی استفاده کرد نیز سونوگرافی می تواند مفید باشد.

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alihojat

جراحی بالا کشیدن سینه

لیفت سینه یا ماستوپکسی  یکی از جراحی های رایج در میان زنان است و اکثر بانوان به دلیل موقعیت سینه، افتادگی نوک سینه به جراحی لیفت سینه اقدام می کنند.با انجام لیفت سینه می توان سینه ای سفت و خوش فرم داشت.

جراحی بالا کشیدن سینه

علل افتادگی سینه

یکی از دلایل افتادگی سینه افزایش سن است با بالا رفتن سن، بافت سینه به طور طبیعی کمی انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و به طور فزاینده ای کم می شود. از دیگر دلایل افتادگی سینه می توان به بارداری و سپس شیردهی اشاره کرد در این بازه سینه ها کشش یافته و دچار افتادگی می شوند. کاهش وزن نیز یکی دیگر از دلایل افتادگی سینه در خانم ها می باشد.زنانی که وزن قابل توجهی از دست میدهند، که معمولا با کاهش حجم سینه همراه است و در نهایت به افتادگی سینه منجر می شود.  ودر نهایت ژنتیک نیز در افتادگی بافت سینه در زنان نقش دارد.

جراحی لیفت سینه برای چه کسانی پیشنهاد می شود؟

-کسانی که نوک سینه های آنها به سمت پایین است.

-کسانی که نوک سینه ها یا منحنی که در زیر سینه قرار می گیرند.

- کسانی که سینه های نا متقارن دارند.

سینه هایی که به صورت کشیده هستند و تمایل دارند گرد به نظر برسد

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alihojat

لنف نود چیست؟

غدد لنفاوی متورم معمولا در نتیجه عفونت ناشی از باکتری یا ویروس رخ می دهد. به ندرت در اثر سرطان ایجاد می شود. غدد لنفاوی در توانایی بدن در مقابله با عفونت ها نقش اساسی دارند. آنها به عنوان فیلتر در به دام انداختن ویروس ها، باکتری ها و سایر مهاجم ها بیماری می کنند تا نتوانند سایر قسمت های بدن را آلوده کنند. مناطق مشترکی که ممکن است متوجه گره های لنفاوی متورم شوید شامل گردن، زیر چانه، زیر بغل و کشاله ران است. در بعضی موارد گذر زمان و کمپرس گرم ممکن است تنها چیزی باشد که برای درمان گره های لنفاوی متورم نیاز دارید. اگر عفونت باعث تورم غدد لنفاوی شود درمان به علت آن بستگی دارد.

لنف نود

انواع لنف نود

غدد لنفاوی با گلبولهای سفید پر شده و مایع لنفاوی را که از قسمت های خاصی از بدن می آید فیلتر می کنند. آنها با عفونت ها مبارزه می کنند. تفاوت انواع لنف درمحل قرار گیری آنها است. گره های لنفاوی در جلوی گردن، بینی، گلو و پایین صورت را تخلیه می کنند. گره های پشت گردن که پوست سر را تخلیه می کنند. گره های زیر بغل که بازوها و قسمت فوقانی سینه را تخلیه می کنند. گره های کشاله ران که پاها و قسمت های تحتانی معده را تخلیه می کنند.

غالباً غدد لنفاوی متورم به جایی که مشکل وجود دارد نزدیک خواهد بود. هنگامی که دچار گلودرد هستی ممکن است غدد لنفاوی در گردن متورم شود. زنانی که سرطان سینه دارند ممکن است غده های لنفاوی متورم در زیر بغل خود را مشاهده کنند.

 

 

 

اندازه طبیعی لنوف نود

افزایش اندازه یک یا چند غده لنفاوی بیشتر در گردن مشاهده می شود و همچنین شامل گره های لنفاوی متورم در زیر بغل یا کشاله ران است. گره های معمولی معمولاً کمتر از ½ اینچ (12 میلی متر) هستند که اندازه یک نخود یا لوبیای پخته است.

آیا سونوگرافی روش خوبی برای تعیین علت بزرگی غدد لنفاوی زیر بغل است؟

غدد لنفاوی که به علت تجمع سلولهای سرطانی بزرگ شده باشند در سونوگرافی معمولا نمای متفاوت تری را  نسبت به زمانی که بزرگی این غدد در اثرعفونت ها باشد دارند از ای رو برای یافتن توده پستان به عنوان علت این بزرگ شدگی هم میتوان از سونوگرافی استفاده کرد و روش مناسبی میتواند در این امر باشد.

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alihojat

شیمی درمانی قبل از جراحی سینه

شيمي درماني قبل از جراحی سینه يكي از روش هايي است كه اخیراً براي افراد مبتلا به سرطان سينه مورد استفاده قرار می گیرد و که نتایج خوبی به دنبال داشته است. شیمی درمانی در برخی از بیماران مبتلا به سرطان پستان قبل از اینکه بیمار مورد جراحی قرار بگیرد روشی استاندارد در سراسر دنیاست چنانچه در موارد صحیح استفاده شود در درمان بیماران بسیار موثر واقع می شود.

شروع درمان سرطان سینه

بهتر است پس از تشخیص سرطان پستان بلافاصله درمان آغاز شود. اما تشخیص اینکه شروع درمان با جراحی باشد یا شیمی درمانی مسئله ی مهمی است که جراح پستان می بایست در مورد آن تصمیم بگیرد. چرا که اگر جراحی توده های سرطانی با عجله و بدون بررسی‌های لازم انجام شود، درمان موثری برای بیمار نخواهد بود. بهتر است در بیمارانی که سرطان سینه ی آنها از نوع التهابی یا درگیر شدن غدد لنفاوی باشد در ابتدا چند جلسه شیمی درمانی لازم است سپس جراحی انجام شود.

 درواقع جراحان زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که در موارد پیشرفته و خاص بهتر است از شیمی درمانی قبل از جراحی استفاده کنند.

برای سرطان های بزرگتر و آنهایی که سریعتر رشد می کنند پزشکان ممکن است قبل از جراحی درمان سیستمیک یا شیمی درمانی یا هورمون درمانی را توصیه کنند که به این درمان نئوادجوانت تراپی می گویند.

نتایج شیمی درمانی توده های سرطانی سینه

نتايج پژوهش شيمي درماني قبل از جراحي سینه نشان می دهد كه در 25 درصد بيماران توده ها کوچک یا محو شده اند و پاسخ كامل پاتولوژيك داده اند. مهمترین فاکتور موثر بر این فرایند طبق بررسی ها این بوده است که هرچه سرعت رشد تومور سينه بيشتر باشد پاسخ بهتري به داروهاي شيمي درماني مي دهند که در بهبود بیماران بسیار موثر است.

  بیشتر بدانید: همه چیز راجع به جراحی پستان و شکم

 بیشتر بدانید: جراحی زیبایی برای درمان سرطان

 

دکتر علی حجت | برترین دکتر جراحی پستان



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alihojat

روش های جراحی سینه

لیپوساکشن

جراحی لیپوساکشن بعنوان روشی جهت رفع چربی های موضعی به کار می رود.
لیپوساکشن با استفاده از مکش چربی ها را از بدن بیرون می سازد. در موقع جراحی سینه لوله های نازک و کوچک با سر پهن( کانولا) از طريق برش های کوچک وارد بدن ميشود و پزشک لوله را زیر پوست حرکت ميدهد تا به منطقه ای برسد که چربی در آن جا جمع شده است بعد از طريق این لوله چربی از بدن بیرون می شود.

از مزایای روش لیزر لیپولیز جمع و سفت تر شدن پوست بدلیل تابش لیزر و تحریک کلاژن سازی و جمع شدگی کلاژن است و همچنین درد تورم وکبودی و برگشت چربی در موضع نسبت به روش لیپوساکشن بسیار کمتر یا ناچیز است.  تابش لیزر درزیر ودر لایه سطحی باعث رفع سلولیت می شود .

لیزر لیپولیز را برای رفع چربی های موضعی زیر پوستی در هر قسمت از بدن شامل صورت غبغب گردن بازو سینه شکم پهلو پشت  باسن ران ساق میتوان بکار برد .

 اگر ضخامت چربی زیر پوستی زیاد باشد همزمان لیپوساکشن جهت برداشتن چربی های عمیق تر به منظور رفع کامل مشکل انجام می شود.

 

 

 بیشتر بدانید: جراحی بازسازی سینه

 بیشتر بدانید: همه چیز راجع به جراحی سینه سوم

 بیشتر بدانید: مراحل بیماری سرطان سینه

 

دکتر علی حجت | بهترین دکتر جراحی سینه در تهران



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alihojat

پیشگیری از سرطان سینه

سرطان سینه یکی از شایعترین سرطان ها در میان خانم ها است. در سال های اخیر با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه درمان سرطان سینه راه های مختلفی در جهت درمان و پیش گیری از سرطان سینه را در مقابل ما گذاشته است که با استفاده از تغییر سبک زندگی یا پرداخت هزینه (برای درمان آن) می‌توانیم بر این بیماری پیروز شویم.

ترمیم سینه بعد از سرطان سینه

 

بسیاری از خانم های مبتلا به سرطان سینه از برداشتن سینه ها واهمه دارند ، در برخی موارد که به دلیل بزرگ بودن توده یا خصوصیات و نحوه‌ی رشد آن نمی توان سینه را نگه داشت برداشتن سینه لازم می باشد و این عمل باعث ناراحتی خانم ها خواهد شد .

با پیشرفت علم پزشکی و جراحی زیبایی می توان این نکته را بیان نمود که می توان بعد از جراحی برداشتن توده های سرطانی از سینه می توان بافت سینه را ترمیم کرد و البته این اقدام از طریق پروتز سینه میسر خواهد شد .

 

 بیشتر بدانید: بازسازی سینه بعد از درمان سرطان سینه

 بیشتر بدانید: جراحی حفظ پستان با روش آنکوپلاستیک

 بیشتر بدانید: بازسازی و ترمیم سینه بعد از سرطان 

 

دکتر علی حجت | بهترین دکتر درمان سرطان پستان



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد